Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten

Regisseur Participatie en Inburgering

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 30-07-2024

Regisseur Participatie en Inburgering

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 30-07-2024

Regisseur Participatie en Inburgering

Opleiding: HBO Dienstverband: Tijdelijk Aantal uur: 36 uur Max Maximum salaris: 4752
Solliciteren kan tot en met 30-07-2024
Opleiding: HBO Dienstverband: Tijdelijk Aantal uur: 36 uur Max Maximum salaris: 4752

Wil jij van de gemeente Weert een groene thuishaven maken waar mensen gelukkig zijn? Wil jij écht iets voor elkaar krijgen? Hier kun jij doen waar je goed in bent. Je kan blijven groeien en ontwikkelen. Door samen te werken, maken we het verschil. Samen met je team krijg jij het voor elkaar.

We doen het samen!

Wij, het team Participatie, zetten onszelf in voor mensen die moeten inburgeren en voor mensen die nog geen zicht hebben op een betaalde baan. We zijn onderdeel van de afdeling Werk, Inkomen en Zorg. Deze afdeling bestaat naast het team Participatie uit de teams WIZ Ondersteuning, Wmo & Vraagwijzer en Schulddienstverlening, Leerplicht/RMC, Handhaving en administratie. Samen met meer dan 100 collega’s werk je in een dynamische afdeling, waarbij persoonlijke groei en samenwerking over de grenzen heen gestimuleerd wordt.

Jij maakt het verschil door:

Als ervaren regisseur participatie en inburgering weet jij inburgeraars goed te ondersteunen bij hun inburgering en participatie in de Nederlandse samenleving, het liefst via een betaalde baan. Concrete taken die hierbij horen zijn:

  • Het voeren van Brede Intakes in het kader van Wet inburgering en toegangsgesprekken op het gebied van de Participatiewet, de ‘intake’- en signalering van (hulp)vragen binnen het sociaal domein;
  • Het opstellen van Plan Inburgering en Participatie (PIP);
  • Vorm en inhoud geven aan inburgeringstrajecten, participatie en re-integratie van statushouders en zorgdragen voor de inzet van daarbij horende instrumenten;
  • Het voeren van regie over het proces en trajecten die door derden worden uitgevoerd zoals een taalaanbidder en Werk.Kom;
  • Het signaleren van knelpunten in de uitvoeringspraktijk en voorstellen doen voor oplossingen;
  • Het periodiek bewaken van de voortgang van de inburgering -en re-integratieactiviteiten, het rapporteren over de vorderingen, en het doen van voorstellen wanneer afgeweken wordt van de gemaakte afspraken.
  • Bij veel van onze kandidaten is sprake van multi-problematiek. Je probeert aan te sluiten bij de kandidaat, beheerst een motiverende gesprekstechniek en zoekt naar mogelijkheden. Je zet door wanneer het lastig wordt en je hebt er geen moeite mee om een stevig gesprek te voeren.

Dit bieden wij jou:

Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.

Bovendien:

  • Bieden we jou een contract aan van 1 jaar, met de mogelijkheid tot verlenging met 1 jaar.
  • Ontvang je een aantrekkelijk salaris, variërend van aanloopschaal 8 (minimaal € 3.014,- bruto per maand) tot en met functieschaal 9 (maximaal €4.752,- bruto per maand) op basis van 36 uur per week. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Krijg je 144 verlofuren + 50,4 bovenwettelijke vakantie uren op fulltime basis. 
  • Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 6.166,- tot € 9.722,- bruto, per jaar. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding.
  • Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
  • Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
  • Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
  • Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
  • Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling, jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Loyalis.

We willen jou graag leren kennen als jij:

Een open en onbevooroordeelde houding hebt en je bent graag de “spin” in het web. Je stelt het resultaat voor de klant voorop en bent in staat om creatieve oplossingen ook buiten de gebaande paden te bedenken. Het betrekken van partijen binnen en buiten de eigen organisatie is voor jou vanzelfsprekend. Je begeleidt klanten bij het vinden van eigen oplossingen voor hun vragen. Je motiveert, ondersteunt, informeert, adviseert en helpt de hulpvrager vaardigheden te ontwikkelen, keuzes te maken, het eigen netwerk aan te boren en hun eigen kracht en die van hun omgeving te versterken om tot gewenste resultaten te komen. Het omgaan met keuzes en dilemma’s is je niet vreemd en durf je bespreekbaar te maken. Je hebt een hands on mentaliteit en je zoekt actief naar persoonlijke feedback en je doet hier iets mee.

Het is helemaal fijn als je:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau hebt;
  • Kennis hebt van de Wet inburgering 2021, de Participatiewet en  de verschillende levensdomeinen en de invloed van de verschillende levensdomeinen op elkaar;
  • Ervaring hebt met begeleiden en ondersteunen inburgeraars en mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt;

Krijg jij het voor elkaar?

Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageer door het formulier in te vullen op BanenpleinLimburg. Een assessment en een Profile Dynamics analyse kunnen deel uitmaken van de selectieprocedure. Wil je meer informatie over deze vacature? Neem voor inhoudelijke vragen contact op met Eva Brummans via 06-14678298. Voor vragen m.b.t. het proces kunt u contact opnemen met Nancy Peeters via 06-28448796.
Werk je al bij de gemeente Weert? Dan krijg jij voorrang op kandidaten die nog niet werkzaam zijn bij ons. 

Solliciteren

Online onderzoek (bijvoorbeeld via sociale media) kan deel uitmaken van het sollicitatieproces.

Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren.

Deel deze pagina:

Bekijk andere vacatures

Assetmanager

HBO, WO Vast 32-36 Max 5997

Teamleider Vastgoedbeheer en Grondzaken

HBO, WO Tijdelijk met uitzicht op vast, Tijdelijk 36 Max 6777

Regisseur Participatie en Inburgering

HBO Tijdelijk 36 uur Max 4752