We doen het samen!

Je werkt op het snijvlak van de afdeling Ruimte en Economie en afdeling Openbaar gebied

Maak kennis met het team Ruimtelijke Ontwikkeling binnen de afdeling Ruimte & Economie, een gedreven en betrokken team dat zich met veel ambitie inzet voor Weert. Ons team bestaat uit professionals die met veel enthousiasme werken aan de energietransitie, transitie van het landelijk gebied, de woon – en ruimteopgaven, en de economische ontwikkelingen. Dynamiek en uitdaging vind je hier volop en we staan als collega’s klaar voor elkaar.

Het team Verkeer & Infratechniek binnen de afdeling openbaar gebied houdt zich bezig met het beheer en onderhoud van de openbare ruimte op verschillende vakdisciplines. Denk hierbij onder andere aan weginfrastructuur, technische installaties, riolering en parkeren. Het totale team bestaat uit 20 personen en kenmerkt zich door een enorme gedrevenheid en vakkennis.

Jij maakt het verschil door:

  • Uitvoeren van het mobiliteitsplan in Weert, waarbij je diepgaand onderzoek en analyses uitvoert.
  • Opstellen en implementeren van beleidsregels, met nauwgezette uitvoering en bewaking van het proces.
  • Regie voeren over de uitvoering van laadpalen, inclusief het leiden van participatietrajecten.
  • Opereren op het snijvlak van beleid en uitvoering, waarbij je strategische besluitvorming verbindt met praktische implementatie.
  • Voorzitten van de verkeerscommissie, waar leiderschap wordt getoond in het vormgeven van mobiliteitsbeleid.
  • Beheren van financiële budgetten en zorgvuldig rapporteren over bestedingen en resultaten.
  • Analyseren van mobiliteitsgegevens om waardevolle inzichten te verkrijgen voor besluitvorming en strategische planning.
  • Ondersteunen bij de afhandeling van meldingen en klachten, waarbij effectieve oplossingen worden geboden.
  • Adviseren bij nieuwe ontwikkelingen en herinrichtingsplannen om het mobiliteitslandschap te verbeteren en aan te passen aan veranderende behoeften.

Dit bieden wij jou:

Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.

Bovendien:

  • Bieden we jou een contract aan van 1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Ontvang je een aantrekkelijk salaris, variërend van aanloopschaal 9 [minimaal €3.317,- bruto per maand] tot en met functieschaal 10 [maximaal €5.247,- bruto per maand] op basis van 36 uur per week. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Krijg je 144 verlofuren + 50,4 bovenwettelijke vakantie uren [op fulltime basis].
  • Bouw je maandelijks een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 6.786,- tot € 10.735,- bruto, per jaar. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding.
  • Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
  • Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
  • Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
  • Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling, jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Loyalis.

We willen jou graag leren kennen als jij:

  • HBO werk- en denkniveau hebt.
  • Politiek-bestuurlijk invoelingsvermogen hebt.
  • Affiniteit hebt met mobiliteit.

Het is helemaal fijn als je:

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden hebt, anderen weet te motiveren en verbinden, je complexe vraagstukken bondig kunt samenvatten en schrijft in helderen en begrijpelijke taal.
  • Visie hebt en het vermogen om die visie in daden om te zetten.
  • Je het belang van de burger weet te vertalen naar beleid.
  • Organisatietalent en flexibiliteit bezit om snel te kunnen inspringen op vragen en veranderende omstandigheden.
  • Proactief en leergierig bent.
  • Een gezonde dosis lef, ambitie en doorzettingsvermogen bezit.

Krijg jij het voor elkaar?

Wil jij een belangrijke rol spelen in de groei en ontwikkeling van Weert? Solliciteer zo snel mogelijk en help ons bij het realiseren van onze gemeentelijke ambities. We kijken ernaar uit je te ontmoeten en samen te bouwen aan de toekomst van Weert.

Heb je nog inhoudelijke vragen over de vacature? Neem contact op met Anouk Cramers-Haldermans via a.cramers@weert.nl of 06-43386710 of met Patrik Trines via p.trines@weert.nl of 06-43386712.

Solliciteren