Opleiding:
MBO niveau 4, HBO
Dienstverband:
Tijdelijk met uitzicht op vast
Aantal uur:
36
Max
Maximum salaris:
4297
Krijg het voor elkaar als BRP Specialist en Medewerker Burgerlijke Stand! Deskundig op inhoud, maar altijd de mens centraal,
We doen het samen!
Jij gaat als medewerker deel uitmaken van een klein team van 4 collega’s die eigen zijn in de wereld van de burgerlijke stand & IPR. Nu één van de collega’s vertrekt zijn we op zoek naar versterking van het team. Het team maakt deel uit van de eenheid Publiekszaken (28 medewerkers). Publiekszaken is een onderdeel van de afdeling Dienstverlening.Jij maakt het verschil door:
- Het volledig afhandelen van vestigingen vanuit het buitenland, het beoordelen en in behandeling nemen van naturalisatie- en optieverzoeken, het beoordelen van buitenlandse brondocumenten en het hierbij toepassen van internationaal privaatrecht (IPR). Je legt persoonslijsten aan in de BRP en voert complexe correcties en mutaties uit. Je levert een bijdrage aan het op peil houden van de kwaliteit van de BRP.
- Het opstellen van akten van de burgerlijke stand en verwerken van latere vermeldingen. Je handelt vanuit een gedegen kennis van het IPR en nationaliteitsrecht en past dit toe bij het opmaken van aktes van de burgerlijke stand. Je bent bereid om huwelijken te voltrekken. Daarnaast krijg je te maken met de administratie van onze eigen gemeentelijke begraafplaats en de wet op de Lijkbezorging.
- Actueel nieuws en (wets-)wijzigingen op je vakgebied bij te houden. Soms betekent dit dat beleid, procedures of processen moeten worden aangepast of vernieuwd. Jij levert hierin een belangrijke bijdrage en hebt op basis van signalen en analyses zelf ideeën over een verbeterslag. Je adviseert en neemt collega’s mee met argumenten en enthousiasme.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.Bovendien:
- Bieden we jou een contract aan van 1 jaar, met de mogelijkheid tot verlenging en uitzicht op een vast dienstverband
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris afhankelijk van opleiding en ervaring, variërend van aanloopschaal 7 [minimaal €2.700,- bruto per maand] tot en met functieschaal 8 [maximaal €4.297,- bruto per maand] op basis van 36 uur per week cao peildatum 1 oktober 2024.
- Krijg je 144 verlofuren + 50,4 bovenwettelijke vakantie uren [op fulltime basis].
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van €5.524 tot €8.791 bruto, per jaar. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding.
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
- Bereid bent om in een rooster avonddiensten te draaien (maandag en donderdag).
- Minimaal MBO werk- en denkniveau hebt, voorkeur HBO werk- en denkniveau.
- Stressbestendig en flexibel bent.
- Een klantgerichte en dienstverlenende instelling hebt.
- Communicatief sterk in je schoenen staat en klantencontacten jou energie geven.
Het is helemaal fijn als je:
- Al ervaring hebt in bovengenoemde werkzaamheden.
- Een afgeronde opleiding hebt op het gebied van de burgerlijke stand en/of IPR of bent bereid deze te gaan volgen.
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageer door het formulier in te vullen op BanenpleinLimburg. Een assessment en een Profile Dynamics analyse kunnen deel uitmaken van de selectieprocedure. Wil je meer informatie over deze vacature? Neem contact op met Rian Doggen-Knoors, Afdelingshoofd Dienstverlening tel. nr. 06 81 63 45 51).Online onderzoek (bijvoorbeeld via sociale media) kan deel uitmaken van het sollicitatieproces.