We doen het samen!

Het team Vergunningen (ongeveer 20 collega’s) van de gemeente Weert is onderdeel van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving. Wij zijn een enthousiaste afdeling die volop in beweging is. De gemeente Weert werkt samen met andere gemeenten in Noord- en Midden-Limburg in een regionale netwerk uitvoeringsdienst (RUD). Daarin werken wij als een Omgevingsdienst. Dit is een unieke situatie dat maakt dat wij onder andere integraal werken aan de voorbereidingen voor de Omgevingswet.

Jij maakt het verschil door:

• Het behandelen van (complexe) aanvragen voor een milieuvergunning met taakaccent industrie (denk hierbij aan aanvragen van IPPC inrichtingen) en het afhandelen van meldingen; dit binnen de kaders van relevante wet- en regelgeving;

• Adviseren van en afstemmen met andere betrokken (interne) afdelingen en externe partners;

• Opstellen van beschikkingen, adviezen, beoordelingen inclusief de politiek bestuurlijke afstemming en schriftelijke correspondentie

Dit bieden wij jou:

Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.

Bovendien:

  • Bieden we jou een contract aan 1 jaar, met de mogelijkheid tot verlenging en uitzicht op een vast dienstverband.
  • Ontvang je een aantrekkelijk salaris, variërend van aanloopschaal 9 (€ 3.317,- bruto per maand) tot en met functieschaal 10 (maximaal € 5.247,- bruto per maand) op basis van 36 uur per week. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Krijg je 144 verlofuren + 50,4 bovenwettelijke vakantie uren op fulltime basis.
  • Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van €6.786 tot €10.735 bruto per jaar. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding.
  • Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
  • Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
  • Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
  • Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling, jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Loyalis.

We willen jou graag leren kennen als jij:

  •  denkt vanuit onze burgers en ondernemers.
  •  denkt in mogelijkheden, goed kunt schakelen en  flexibel bent.
  •  onderzoekend bent ent accuraat te werk gaat.
  •  doortastend bent en goed kunt omgaan met moeilijke situaties of conflicten en gevoel hebt voor politiek bestuurlijke verhoudingen.

Het is helemaal fijn als je:

  • een HBO werk- en denkniveau hebt.  
  • een afgeronde opleiding in de richting van milieu hebt.
  • een aantal jaren ervaring hebt opgedaan in een soortgelijke functie.

Krijg jij het voor elkaar?

Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageer door het formulier in te vullen op BanenpleinLimburg. Een assessment en een Profile Dynamics analyse kunnen deel uitmaken van de selectieprocedure.

Wil je meer informatie over deze vacature? Neem contact op met Roy Ritzen, Teamleider VTH, via 06-43386707.

Solliciteren