Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten

Medewerker Griffie/Commissiegriffier

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 13-10-2024

Medewerker Griffie/Commissiegriffier

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 13-10-2024

Medewerker Griffie/Commissiegriffier

Opleiding: MBO niveau 4, HBO Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast Aantal uur: 28 - 32, 32 - 36 Max Maximum salaris: 4811
Solliciteren kan tot en met 13-10-2024
Opleiding: MBO niveau 4, HBO Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast Aantal uur: 28 - 32, 32 - 36 Max Maximum salaris: 4811

Krijg het voor elkaar als Medewerker Griffie/Commissiegriffier! Ben jij een administratief en organisatorisch talent?

We doen het samen!

Als griffiemedewerker ben je onderdeel van het griffie-team. De griffie bestaat uit één griffier, één beleidsadviseur raadsgriffie/plaatsvervangend griffier, één communicatieadviseur raad en twee medewerkers griffie/commissiegriffiers. Wij zijn “de spin in het web” tussen raad, college en ambtelijke organisatie. Wij werken aan de verbetering van de effectiviteit en efficiëntie van de werkzaamheden van de raad en de griffie. We doen ons werk met tact en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen in het politieke krachtenveld. Wij vormen een hecht en collegiaal team en kunnen altijd op elkaar rekenen! 
 De twee medewerkers griffie/commissiegriffiers hebben voor een deel dezelfde taken en voor een deel een eigenstandig takenpakket. In onderling overleg wordt hier een goede verdeling over afgesproken.

Jij maakt het verschil als:

Commissiegriffier
  • Jij bent de ambtelijk secretaris van de commissie Ruimte en Economie, één van de twee raadscommissies. In die rol verzorg je de agenda, de stukken, het streamen, de ondersteuning van de commissievoorzitter en de verslaglegging. Ook zet je de afgesproken acties uit en bewaakt de voortgang daarvan. 
  • De raadscyclus kent ook informatiebijeenkomsten. Om beurten met de collega-medewerker griffie bereidt je deze bijeenkomsten voor, woon je ze bij en verzorg je de uitwerking.
Administratieve duizendpoot
  • Je verzorgt de stukkenstroom tussen college, raad en raadscommissies en verwerkt de brieven van inwoners die voor de raad binnenkomen in het digitale systeem.
  • Je houdt de informatie in onze digitale systemen over de raads- en commissieleden actueel. 
  • Beurtelings met jouw collega stel je de concept-raadsagenda op en voegt de vergaderstukken toe. Je verwerkt de stemmingen en zorgt voor de archivering. 
  • Je handelt administratieve vragen van raads- en commissieleden zelfstandig af.
  • Je verzorgt de uitnodigingen van de Gasten van de Raad.
  • Je verwerkt de fractiebudgetten die de fracties jaarlijks ontvangen administratief.
  • Je organiseert de jaarlijkse raadsexcursie van de raad.
Contactpersoon IT voor de raadsleden
  • Je bent functioneel applicatiebeheerder van het Bestuurlijk Informatiesysteem. Daarnaast ben je het eerste aanspreekpunt voor raadsleden als zij problemen hebben bij het gebruik van hun iPad.

Dit bieden wij jou!

Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.

Bovendien:

  • Bieden we jou een contract aan van 1 jaar, dat bij goed functioneren wordt omgezet in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
  • Ontvang je een aantrekkelijk salaris, variërend van aanloopschaal 8 (€ 3.052,- bruto per maand) tot en met functieschaal 9 (€ 4.811,- bruto per maand) op basis van 36 uur per week en afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Krijg je 144 verlofuren + 50,4 bovenwettelijke vakantie uren (op fulltime basis). 
  • Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding.
  • Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van € 210,- bruto op fulltime basis.
  • Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
  • Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van € 3,00 netto per dag voor de dagen waarop je thuis werkt.
  • Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer: een kilometervergoeding à € 0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
  • Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling, jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en een arbeidsongeschiktheidsverzekering.

We willen jou graag leren kennen als jij:

  • Het leuk vindt om lokale politici te faciliteren in hun werk voor de gemeente. 
  • Voor het werken in een politiek dynamische omgeving bestuurlijke sensitiviteit hebt.
  • Goed met mensen kunt omgaan en discreet bent. 
  • Flexibel bent, omdat een deel van jouw werk in de avonduren moet gebeuren; denk hierbij aan gemiddeld één avond per twee weken. 
  • Gelet op de taakverdeling binnen het griffieteam op vrijdagochtend werkt en dan op kantoor aanwezig bent. 

Het is helemaal fijn als je:

  • Minimaal MBO/HBO werk- en denkniveau hebt in de administratieve/administratieve-secretariële richting.
  • Enige jaren relevante werkervaring hebt.
  • Een talent op administratief en organisatorisch gebied bent.
  • Affiniteit met IT hebt.
  • Zelfstandig, gestructureerd en nauwkeurig werkt. 
  • Graag nadenkt over nieuwe ontwikkelingen en hoe administratieve processen beter en sneller kunnen. 

Krijg jij het voor elkaar?

Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageer door het formulier in te vullen op BanenpleinLimburg. Een Profile Dynamics analyse kan deel uitmaken van de selectieprocedure. Wil je meer informatie over deze vacature? Neem contact op met de griffier, Madeleine Wolfs-Corten via 06-11388704.

Online onderzoek (bijvoorbeeld via sociale media) kan deel uitmaken van het sollicitatieproces.

Deel deze pagina:

Bekijk andere vacatures

Programmamanager Regiodeal

WO bachelor, WO master, WO doctor Tijdelijk 32 - 36, 36 uur Min 5631 Max 7417

Regisseur Schuldhulpverlening

HBO Tijdelijk met uitzicht op vast 28 - 32, 32 - 36 uur Min 3359 Max 4811

Medewerker Griffie/Commissiegriffier

MBO niveau 4, HBO Tijdelijk met uitzicht op vast 28 - 32, 32 - 36 uur Min 3052 Max 4811