Zorg voor een duurzame en veilige riolering in Weert. Vertaal beleid naar uitvoering en bewaak de voortgang van projecten in tijd, geld en kwaliteit.
Wil jij werken aan een klimaatbestendig Weert? Als Beheerder Riolering zorg jij voor slimme en duurzame oplossingen voor de omgang met afval- en regenwater. Je speelt een belangrijke rol in het goed functioneren van het rioolstelsel: waarin we regen- en afvalwater gescheiden afvoeren, wateroverlast voorkomen en biodiversiteit proberen te versterken. Daarmee draag je bij aan een gezonde en toekomstbestendige leefomgeving. Enthousiast geworden? Lees snel verder!
We doen het samen!
Je komt terecht in de afdeling Openbaar Gebied binnen het team Verkeer- en infratechniek met ongeveer 25 collega’s. Samen werken jullie aan het beheer en onderhoud van de buitenruimte, zoals infrastructuur, groen, riolering en water. Je werkt veel samen met collega’s van andere afdelingen, inwoners en externe partijen. Binnen het team krijg je de ruimte om zelfstandig te werken en je verder te ontwikkelen. Duurzaamheid en samenwerking staan centraal.
Jij maakt het verschil door:
- Te adviseren bij ruimtelijke ontwikkelingen, vergunningen en klachten over riolering.
- Beheer- en onderhoudsplannen op te stellen en beleid naar uitvoering te vertalen.
- Te adviseren en input te geven op beleidsplannen van collega’s op basis van jouw vakkennis over riolering en klimaatadaptatie.
- Bij te dragen aan de integrale programmering van beheer, onderhoud en aanleg van de openbare ruimte, samen met collega’s van het team, de afdeling en andere domeinen binnen de organisatie.
- De voortgang van rioleringsbeheer te bewaken op tijd, geld, kwaliteit en informatie.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.
Bovendien:
- Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris in aanloopschaal 8 minimaal€ 3.171 bruto per maand tot functieschaal 9 maximaal € 4.998 bruto per maand op basis van 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
- Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek.
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 595,- tot € 852,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,25 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
Resultaatgericht en zelfstandig bent in je werk. Je beheert het rioolstelsel en bijbehorende voorzieningen, zoals pompen, gemalen en bergbezinkbassins, met zorg en nauwkeurigheid. Je communiceert tijdig en proactief met collega’s van andere afdelingen en neemt zelfstandig maatregelen waar nodig. Je bewaakt het budget en de voortgang van werkzaamheden, stelt prioriteiten en kunt snel schakelen bij wisselende omstandigheden.
Het is helemaal fijn als je:
- HBO werk- en denkniveau hebt;
- Relevante werkervaring hebt met rioleringsbeheer
- Geen ervaring? Dan is een afgeronde opleiding in civiele techniek of watermanagement voor ons belangrijk;
- Bekend bent met systemen als MS Office, RioVIS/RioGL, Obsurv, Kikker, AutoCAD/Microstation.
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 26 oktober. Uiterlijk vrijdag 31 oktober hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op donderdagochtend 6 november. Houd je hier alvast rekening mee in je agenda?
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Patrik Trines, Teamleider Openbaar Gebied, +31643386712.
Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren.
Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.