Als Coördinator Omgevingsplan zorg jij ervoor dat beleid zichtbaar wordt in onze leefomgeving.
Maak het verschil in onze leefomgeving!
Ben jij iemand die graag overzicht houdt, verbinding maakt en inhoudelijke kennis inzet om plannen werkelijkheid te laten worden? Dan is dit jouw kans! Als Coördinator Omgevingsplan speel jij een sleutelrol in het vormgeven van de toekomst van onze gemeente. Jij zorgt ervoor dat het omgevingsplan niet alleen klopt op papier, maar ook aansluit bij wat inwoners, ondernemers en bestuur écht belangrijk vinden.
We doen het samen!
Bij ons werk je niet alleen. Je bent onderdeel van een betrokken team dat samenwerkt met collega’s, bestuur, inwoners en externe partners. Samen zorgen we ervoor dat beleid niet in de la belandt, maar zichtbaar wordt in onze leefomgeving. Jouw rol is cruciaal om alle partijen op één lijn te krijgen en het proces soepel te laten verlopen. Met jou eigenaarschap en betrokkenheid bouwen we letterlijk aan de toekomst.
Jij maakt het verschil door:
- Het coördineren van het proces rondom het opstellen van en de transitie naar het omgevingsplan, waarbij je:
- de inhoudelijke samenhang van het omgevingsplan bewaakt;
- juridische teksten maakt en aanpast;
- inhoud en proces verbindt;
- zorgt voor inhoudelijke doorwerking van wijzigingsbesluiten;
- het plannen van wijzigingsbesluiten prioriteert;
- externe wijzigingen met impact signaleert;
- zorgt voor de technische afstemming.
- Beleidsdoelen te vertalen naar duidelijke, juridische regels.
- Interne en externe samenwerking te organiseren en te bewaken.
- Participatie en inspraakmomenten voor inwoners en belanghebbenden te faciliteren.
- Ontwikkelingen in wet- en regelgeving te volgen en toe te passen.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.
Bovendien:
- Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris, in schaal 11, minimaal € 4430,- bruto per maand tot maximaal € 6308,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek.
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 755,- tot € 1075,- bruto, per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je gebruiken om extra verlof te kopen, laten uitbetalen en inzetten voor het volgen van een opleiding of aflossen van je studieschuld.
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,25 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
Je hebt een HBO- of WO-achtergrond in ruimtelijke ordening, planologie of bestuurskunde en ervaring met ruimtelijke plannen of de Omgevingswet. Je bent communicatief sterk en weet mensen mee te nemen in complexe processen. Daarnaast ben je verbindend en gestructureerd, waardoor je overzicht houdt en kwaliteit bewaakt.
Het is helemaal fijn als je:
- Ervaring hebt met juridische vertaling van beleid naar regels.
- Bekend bent met participatieprocessen en het betrekken van inwoners.
- Enthousiast wordt van het werken in een dynamische omgeving met veel stakeholders.
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 11 januari.
Uiterlijk donderdag 15 januari hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandag 19 januari of dinsdag 20 januari. De tweede ronde gesprekken staan gepland op donderdag 22 januari. Houd je hiermee alvast rekening in je agenda?
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Anouk Haldermans, Teammanager Ruimte & Economie, via +31643386710.
Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren.