Geef richting aan een team dat het verschil maakt voor bestuur, directie, organisatie en inwoners.
Als manager zorg jij ervoor dat jouw team het bestuur, directie en management van de Gemeente Weert in hun kracht zet door hen optimaal te ondersteunen en stevig te adviseren. Of het nu om strategische vergezichten, communicatieve uitingen of secretariële ondersteuning gaat: jij weet wat er nodig is, organiseert dit en coacht medewerkers om het beste uit zichzelf en het team te halen. Je voelt je thuis in het politiek-bestuurlijke speelveld en zoekt continu de verbinding. Enthousiast geworden? Lees snel verder!
We doen het samen!
Je stuurt een team aan van 28 professionals. Hier werken specialisten op het gebied van strategie, bestuursadvies, communicatie en participatie, juridische zaken, kabinet en secretariaat. Het team Concernstaf geeft richting aan de stad en de organisatie van nu en morgen, laat bestuurders en directie doen waar ze goed in zijn door te ontzorgen, te organiseren en hen te adviseren en informeert onze inwoners en betrekt hen bij de gemeente.
Het team staat midden in de organisatie, is deskundig en werkt nauw samen met de gemeentesecretaris en directeuren, bestuurders, leidinggevenden en collega’s van de verschillende afdelingen. Jij en het team vallen rechtstreeks onder de gemeentesecretaris.
Jij maakt het verschil door:
- Een professionele ondersteuning en advisering van het bestuur, directie en management te organiseren;
- Je medewerkers aan te sturen door hen te coachen, te inspireren en te ontwikkelen tot proactieve, deskundige en krachtige adviseurs en ondersteuners die goed samenwerken met elkaar;
- Resultaatsturing op teamdoelen en bestuurlijke prioriteiten, zoals de groeiambities voor de stad, herkenbare positionering van de gemeente, regionale samenwerking en participatie met inwoners.
- Sparringpartner te zijn van de gemeentesecretaris, directiesecretaris, griffie en leidinggevenden op het gebied van ambtelijk-bestuurlijk samenspel.
- Te schakelen en te verbinden tussen de actualiteit van de dag en de strategie voor de lange termijn.
- Kansen te zien én verzilveren om het politiek-bestuurlijk samenspel tussen college en organisatie te versterken, door bijvoorbeeld te zorgen voor een effectieve werkwijze rondom portefeuillehoudersoverleggen, de ambtelijke voorbereiding voor de coalitieonderhandelingen te ondersteunen en een strak inwerkprogramma voor het nieuwe college te organiseren.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.
Bovendien:
- Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris in schaal 13 minimaal € 5.743 bruto per maand tot maximaal € 7.565 bruto per maand op basis van 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
- Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek.
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 979 tot € 1290 bruto, per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding.
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
Een duidelijk en empathisch leider bent met een scherpe politieke antenne. Jij overziet de omgeving, voelt de dynamiek en verbindt belangen met elkaar. Je schakelt soepel tussen strategie en operatie, prioriteert wat telt en organiseert overzicht in complexe vraagstukken. Jij weet een divers team aan te sturen, zet medewerkers in hun kracht en biedt waar nodig sturing en ondersteuning. Je handelt vanuit een duidelijke koers en communiceert helder en verbindend.
Het is helemaal fijn als je:
- Ervaring hebt met leidinggeven of hebt gewerkt in een politiek-bestuurlijke omgeving;
- Aantoonbaar omgevingsbewust en politiek sensitief bent;
- Op strategisch niveau kunt schakelen met collega’s op het gebied van communicatie, beleid en bestuur.
- Weet wat er in (de Weerter) maatschappij en politiek-bestuur speelt.
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 10 augustus. Uiterlijk vrijdag 15 augustus hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 19 augustus (1e ronde) en woensdag 27 augustus (2e ronde). Houd je hier alvast rekening mee in je agenda?
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Anne-Marie Vrijenhoek, gemeentesecretaris, 0495575510.
Let op: de vacature staat vanwege de vakantieperiode langer open dan gebruikelijk. Het kan daarom iets langer duren voordat je een reactie krijgt.
Heb je dringende vragen? Neem contact op met Martijn Sonnemans, recruiter, via 06-39398658
Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren.
Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.