We doen het samen!

Wij, het team Vraagwijzer, zijn het eerste aanspreekpunt van de Gemeente Weert als het gaat om het Sociaal Domein.
We zijn onderdeel van de afdeling Werk, Inkomen en Zorg. Deze afdeling bestaat naast het team Vraagwijzer uit de teams WIZ Ondersteuning, Participatie, Wmo, Schulddienstverlening, Leerplicht/RMC, Handhaving en Administratie. Samen met ruim 100 collega’s werk je binnen een dynamische afdeling, waarbij persoonlijke groei en samenwerking over de grenzen heen gestimuleerd wordt.

Jij maakt het verschil door:

Je hebt als medewerker Vraagwijzer een belangrijke rol in relatie tot de toegang van het Sociaal Domein. Je bent het eerste aanspreekpunt voor burgers en ketenpartners in de in- en externe doorverwijzing binnen het Sociaal Domein. Dit doe je door middel van telefonische en fysieke spreekuren en daarnaast spreekuren op afspraak. 

Dit bieden wij jou:

Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.

Bovendien:

  • Bieden we jou een tijdelijk contract aan van 01-09-2024 t/m 31-12-2024 met de mogelijkheid tot verlenging/vast contract.
  • Ontvang je een aantrekkelijk salaris, variërend van aanloopschaal 6 [minimaal € 2.404,- bruto per maand] tot en met functieschaal 7 [maximaal € 3.784 bruto per maand] op basis van 36 uur per week. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Krijg je 144 verlofuren + 50,4 bovenwettelijke vakantie uren [op fulltime basis]. 
  • Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 4.918,- tot € 7.742,- bruto, per jaar. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding.
  • Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
  • Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
  • Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
  • Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling, jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Loyalis.

We willen jou graag leren kennen als jij:

  • Kennis hebt van het brede sociale domein.
  • Ervaring hebt in het doen van telefonische en fysieke spreekuren.
  • Je goed kunt rapporteren en registreren in verschillende systemen.
  • Onbevooroordeeld te werk kunt gaan.
  • Planmatig en gestructureerd kunt werken.
  • In ieder geval de vrijdag als vaste dag kan werken.

Het is helemaal fijn als je:

  • MBO+ werk- en denkniveau bezit. Verkregen door werkervaring en/of diploma’s.
  • Kennis hebt van de sociale kaart van Weert.
  • Je kennis en ervaring hebt van de relevante wetten en regels binnen het Sociaal Domein.

Krijg jij het voor elkaar?

Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageer door het formulier in te vullen op BanenpleinLimburg.

Wil je meer informatie over deze vacature? Neem contact op met de Teamleider Carina Doensen via c.doensen@weert.nl.

Solliciteren