Je werkt aan complexe vraagstukken rondom gebieds- en vastgoedontwikkeling, grondstrategie en als financieel regisseur.
Weert groeit – en jij kunt hieraan actief bijdragen!
De gemeente Weert heeft een stevige ambitie: de komende jaren willen we 4.650 woningen realiseren en daarmee 10.000 nieuwe inwoners verwelkomen. Als strategisch planeconoom werk je aan complexe vraagstukken binnen grondzaken in een dynamische, toekomstgerichte omgeving. Jij helpt mee om onze groeiambities waar te maken door beleid, financiën en uitvoering met elkaar te verbinden.
We doen het samen!
Je komt terecht in het team Vastgoedbeheer & Grondzaken, een hechte club van ruim 25 collega’s. Samen zorgen we voor de financiële en juridische onderbouwing van ruimtelijke plannen. Jij werkt nauw samen met gebiedsontwikkelaars, planeconomen, juristen, beleidsadviseurs en transactiemanagers. Samen vormen jullie de kern van de gemeentelijke grondfunctie. De strategisch planeconoom kijkt vooruit, verbindt beleid en uitvoering en brengt financiële en juridische haalbaarheid vroeg in beeld.
Jij maakt het verschil door:
- Financiële en ruimtelijke keuzes te vertalen naar strategisch advies.
- Initiatieven te beoordelen op haalbaarheid, risico’s en maatschappelijke meerwaarde.
- Onderhandelingen te voeren met marktpartijen en publieke partners.
- Een brug te slaan tussen beleid, financiën en uitvoering en inzichtelijk te maken hoe beleidskeuzes doorwerken in de financiële positie van de gemeente.
- Een actieve rol te spelen in de professionalisering van het cluster Grondzaken en tevens ben je betrokken bij Gebiedsontwikkeling.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om er echt toe te doen, je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.
Bovendien:
- Bieden we je een arbeidsovereenkomst (32-36 uur per week) van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris, variërend van aanloopschaal 12 minimaal € 5.303,- bruto per maand tot en met functieschaal 13 maximaal € 7.740- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek.
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 904,- tot € 1.319,- bruto, per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je gebruiken om extra verlof te kopen, laten uitbetalen en inzetten voor het volgen van een opleiding of aflossen van je studieschuld.
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,25 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
Een stevige adviseur bent die complexe vraagstukken weet te vertalen naar heldere, strategische keuzes. Je hebt het vermogen om vooruit te denken en verbanden te leggen tussen beleid, financiën en uitvoering. In een politiek-bestuurlijke omgeving weet jij effectief te schakelen en draagvlak te creëren. Je verbindt mensen en inhoud, en brengt richting in besluitvorming.
Het is helemaal fijn als je:
- WO werk- en denkniveau hebt, met een opleiding in Vastgoedkunde, Planologie, Economie of vergelijkbaar.
- Ruime ervaring hebt met grondzaken, gebiedsontwikkeling en planeconomie in zowel uitleggebieden als binnenstedelijke ontwikkelingen.
- Sterk bent in onderhandelen en adviseren binnen een bestuurlijke context.
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 4 januari. Uiterlijk donderdag 8 januari hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De eerste gesprekken vinden plaats op dinsdag 13 januari. De tweede gespreksronde is gepland op dinsdag 20 januari. Houd je hiermee alvast rekening in je agenda?
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Tonio Vervoordeldonk, Teamleider Vastgoedbeheer & Grondzaken, via +31644399494.
Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren.
Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure