Zorg ervoor dat onze wegen, fietspaden en kunstwerken in topconditie blijven. Jij houdt het overzicht én de regie op onderhoud en beheer.
Beheer jij binnenkort 3,8 miljoen vierkante meter aan wegen als wegbeheerder bij de Gemeente Weert? Wij zoeken een collega voor het beheren en onderhouden van onze wegen en civieltechnische kunstwerken, zoals de Boshovenbrug en Laarderbrug. Van asfalt tot zandwegen: jouw werk houdt Weert in beweging. Klaar om je handen uit de mouwen te steken en bij te dragen aan de bereikbaarheid van onze mooie gemeente? Lees dan verder!
We doen het samen!
Bij de Gemeente Weert werk je samen met het Team Verkeer en Infratechniek binnen de afdeling Openbaar Gebied. Dit team bestaat uit 23 professionals zoals functioneel beheerders, directievoerders en toezichthouders. Ons team heeft een aanpakkers mentaliteit en ondersteunt elkaar, zelfs bij last-minute meldingen. Samen zorgen we voor een goede doorstroming en een veilig openbaar gebied. Werken in ons team betekent deel uitmaken van een groep harde werkers die echt het verschil willen maken voor Weert.
Jij maakt het verschil door:
- te zorgen voor de toestand van alle wegen, fietspaden en kunstwerken. Je bent verantwoordelijk voor het bewaken van het budget en handhaven van het kwaliteitsniveau;
- beheerplannen op te stellen en uit te voeren. Dit omvat het aanbesteden en contracteren van werkzaamheden met aannemers;
- te adviseren bij projecten zoals de aanleg van bedrijventerreinen en het beoordelen van vergunningaanvragen;
- meldingen van inwoners en toezichthouders af te handelen. Hierbij speel je snel en adequaat in op problemen;
- samen te werken met projectleiders van team Projecten en beleidsmedewerkers van de afdeling Ruimte en Economie.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.
Bovendien:
- Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris in schaal 9 minimaal € 3.359,- bruto per maand tot maximaal € 4.811,- bruto per maand op basis van 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
- Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek.
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 573 tot € 820 bruto, per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding.
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
Resultaatgericht en zelfstandig werkt. Je beheert onze wegen, fietspaden en civieltechnische kunstwerken met zorg. Je communiceert proactief en tijdig met andere afdelingen en treft zelfstandig maatregelen. Nauwkeurigheid is voor jou essentieel bij het bewaken van budgetten en het managen van werkzaamheden. Daarnaast kun je goed prioriteiten stellen en snel reageren op verschillende situaties.
Het is helemaal fijn als je:
- beschikt over mbo/hbo werk- en denkniveau;
- relevante werkervaring hebt in het vakgebied van wegen, bijvoorbeeld als wegbeheerder, ontwerper, engineer, directievoerder, toezichthouder, uitvoerder, asfalttechnoloog of vergelijkbaar;
- ervaring hebt met wegbeheerprogramma’s zoals Obsurv of vergelijkbaar. Dit is een pluspunt.
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met 5 mei. Uiterlijk 9 mei hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Patrik Trines, teamleider Openbaar Gebied, via +31643386712.
Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren.
Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.