Samen met agrariërs, ketenpartners en collega’s bouw je aan een veerkrachtige en toekomstgerichte landbouw in Weert.
Wil jij bijdragen aan een toekomstbestendig buitengebied? Als Accountmanager Agrarisch help jij agrariërs bij transities en innovaties en ben jij hun vaste aanspreekpunt bij de gemeente Weert. Jij verbindt ondernemers en beleid en draagt zo bij aan een duurzaam Weert. Enthousiast geworden? Lees snel verder!
We doen het samen!
Je werkt binnen het team Ruimte en Economie, bestaande uit zo’n 35 collega’s. Samen zetten we ons in voor de grote maatschappelijke opgaven. Binnen dit betrokken en gedreven team staan samenwerking, maatschappelijke impact en persoonlijke ontwikkeling centraal. De kernwaarden verbinding, van betekenis zijn en moed tonen vormen de basis van ons werk in de gemeente Weert.
Jij maakt het verschil door:
- Eerste aanspreekpunt te zijn voor agrariërs bij (complexe) ontwikkelingen, initiatieven en vragen.
- Te adviseren over en begeleiden bij agrarische transities, innovatie, herontwikkeling of beëindiging.
- Kansen en knelpunten te signaleren en deze te vertalen naar lokaal beleid of maatwerkoplossingen.
- Trekker te zijn van het programma PIO Weerterland en de gebiedsgerichte aanpak te versterken.
- Landelijke wet- en regelgeving te volgen en hierover te adviseren richting bestuur, organisatie en ondernemers.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.
Bovendien:
- Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris in schaal 10 minimaal € 3.602 bruto per maand tot maximaal € 5.313 bruto per maand op basis van 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
- Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek.
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 613,- tot € 905,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
Een stevige gesprekspartner bent met gevoel voor belangen, urgenties en het speelveld van de agrarische sector. Je schakelt moeiteloos tussen verschillende belangen en taalgebruik. Je bent een natuurlijke verbinder, weet anderen te enthousiasmeren en hebt lef. Je werkt zelfstandig, resultaatgericht en neemt initiatief. Daarnaast kun je goed omgaan met dynamiek en bestuurlijke gevoeligheid.
Het is helemaal fijn als je:
- HBO werk- en denkniveau hebt met als pluspunt een opleiding in agrarische, ruimtelijke of economische richting;
- Ervaring hebt in een soortgelijke functie bij de overheid, agrarische adviesbureaus of belangenorganisaties en/of een sterk netwerk hebt binnen de agrarische sector;
- Inhoudelijke kennis hebt van actuele thema’s als stikstof, kringlooplandbouw, water en gebiedsgerichte aanpakken;
- Bekend bent met de rol van de gemeente in het buitengebied en deze kunt vertalen naar duidelijke communicatie;
- Kennis hebt van actuele landelijke en regionale agrarische thema’s en wet- en regelgeving.
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 1 juni. Uiterlijk dinsdag 3 juni hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag 4 juni. Houd je hier alvast rekening mee in je agenda?
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Anouk Haldermans, teamleider Ruimtelijke Ontwikkeling, via +31643386710.
Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren.
Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.