Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten

Adviseur inwoner- en overheidsparticipatie

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 09-11-2025

Adviseur inwoner- en overheidsparticipatie

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 09-11-2025

Adviseur inwoner- en overheidsparticipatie

Opleiding: HBO Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast Aantal uur: 32 - 36 Max Maximum salaris: 5519
Solliciteren kan tot en met 09-11-2025
Opleiding: HBO Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast Aantal uur: 32 - 36 Max Maximum salaris: 5519

Jij maakt participatie een vast onderdeel van werken in Weert en inspireert iedereen om écht samen plannen te maken.

Wil jij bijdragen aan een gemeente die écht samenwerkt met inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties? In deze rol werk je aan de uitvoering van het Beleidskader Participatie 2023-2026. Dit kader zet stevig in op het versterken van initiatief van inwoners, het vergroten van draagvlak en het verbeteren van beleid door samenwerking. Als participatieadviseur help jij deze ambitie waar te maken en zorg je dat inwoner- en overheidsparticipatie leeft in de hele organisatie. Enthousiast geworden? Lees snel verder!

We doen het samen!

In verband met de interne doorstroom van een collega binnen de organisatie, ontstaat er ruimte voor een nieuwe participatieadviseur.

Je wordt onderdeel van team Communicatie, waarin je nauw samenwerkt met jouw collega-participatieadviseur Len. Daarnaast werk je veel samen met andere communicatiecollega’s, team Leefbaarheid en projectgroepen uit de hele organisatie. Ons team is creatief, betrokken en biedt volop ruimte voor eigen initiatief. Samen zetten we participatie en communicatie op de kaart in Weert.

Jij maakt het verschil door:

  • Acties uit het Beleidskader Participatie 2023-2026 uit te voeren, zoals collega’s inspireren en participatievaardig maken.
  • Collega’s te adviseren over participatie in projecten en trainingen te geven.
  • Innovatieve participatievormen te ontwikkelen, zoals we recent hebben gedaan met de gesprekskar.
  • Inwoners te betrekken en hun ervaringen te benutten voor betere plannen.
  • Participatie duurzaam te verankeren in de organisatie.

Dit bieden wij jou!

Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.

Bovendien:

  • Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar. Dit komt doordat het huidige beleidskader loopt tot en met 2026. Daarna bepaalt de nieuwe gemeenteraad welk beleid wordt voortgezet en hoe dat wordt gefinancierd.
  • Ontvang je een aantrekkelijk salaris in schaal 10 minimaal € 3.742,- bruto per maand tot maximaal € 5.519 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek. 
  • Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 638 tot € 941 bruto, per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je gebruiken om extra verlof te kopen, laten uitbetalen en inzetten voor het volgen van een opleiding of aflossen van je studieschuld.
  • Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
  • Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
  • Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
  • Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,25 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
  • Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
  • Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

We willen jou graag leren kennen als jij:

Een echte verbinder bent met visie op inwoner- en overheidsparticipatie. Je denkt creatief en buiten de gebaande paden. Je weet anderen te inspireren en motiveren, zowel collega’s als inwoners. Je werkt resultaatgericht en hebt doorzettingsvermogen om dingen af te maken. Daarbij voel je goed aan wat er speelt in een politiek-bestuurlijke omgeving en weet je daar effectief op in te spelen. Je sluit aan op de actielijnen van het beleidskader: je brengt de basis op orde, leert en traint anderen, experimenteert met nieuwe werkvormen en werkt aan een open houding richting de samenleving. 

Het is helemaal fijn als je:

  • Ervaring hebt met participatietrajecten en/of omgevingsmanagement binnen grotere organisaties.
  • HBO/WO werk- en denkniveau hebt.
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en ervaring met stakeholdermanagement meebrengt.
  • Creatieve en innovatieve participatievormen hebt toegepast.

Krijg jij het voor elkaar?

Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 9 november. Uiterlijk vrijdag 14 november hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. 

 Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Remco van Dooren, teamleider Concernstaf, +31638945137.

Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren. 

Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.

Deel deze pagina:

Bekijk andere vacatures

Adviseur inwoner- en overheidsparticipatie

HBO Tijdelijk met uitzicht op vast 32 - 36 Min 3742 Max 5519

Beleidsadviseur Mobiliteit

WO bachelor, WO master Tijdelijk met uitzicht op vast 32 - 36 Min 4430 Max 6308

Functionaris gegevensbescherming

HBO Tijdelijk met uitzicht op vast 20 - 24 Min 3742 Max 6308