Als adviseur ruimtelijke ontwikkelingen draag je bij aan het realiseren van plannen die de leefomgeving in Weert verbeteren en versterken.
Wil jij meebouwen aan de toekomst van Weert? Als adviseur ruimtelijke ontwikkelingen draag je bij aan het realiseren van plannen die écht impact maken – van bruisende stadsontwikkelingen tot groene buitengebieden. Jij zorgt ervoor dat plannen niet alleen op papier blijven, maar werkelijkheid worden. Je adviseert vanuit een integrale blik over ruimtelijke vraagstukken en de verschillende belangen die hierin een rol spelen. Je begeleidt ruimtelijke plannen voor zowel in het stedelijke als het landelijke gebied. Dit vanaf het eerste gesprek met de initiatiefnemer via de verdere planvorming en procedure tot en met het uiteindelijke resultaat. In nauw overleg met de initiatiefnemer en belanghebbenden verbind en weeg je belangen zorgvuldig af. Hierover adviseer je het bestuur. Je bent een waardevolle schakel in het team en treedt op als verbinder op het snijvlak van beleid en uitvoering. En dat doe je samen met een betrokken team dat voor elkaar klaarstaat. Je krijgt de ruimte om te groeien, initiatief te nemen en jouw ideeën tot leven te brengen. Klinkt goed? Lees dan snel verder!
We doen het samen!
Welkom bij het cluster Ruimtelijke Ontwikkeling binnen het team Omgeving: een gedreven en betrokken team dat zich met veel ambitie inzet voor Weert. Ons team bestaat uit collega´s die met enthousiasme werken aan ruimtelijke vraagstukken, vergunningverlening bouwen en toezicht bouwen. Deze medewerkers worden bijgestaan door een juridisch team en administratieve ondersteuning. Het cluster waar je bij hoort heet Ruimtelijke Ontwikkeling. Dit bestaat uit vijf collega’s die zich allemaal richten op ruimtelijke vraagstukken en de daarbij behorende procedures. Dynamiek en uitdaging vind je hier volop en we staan als collega’s klaar voor elkaar.
Jij maakt het verschil door:
- Integraal advies te geven over ruimtelijke vraagstukken, van woningbouw tot bedrijfsontwikkeling, met oog voor verschillende belangen en haalbaarheid.
- Ruimtelijke initiatieven (in zowel stedelijk als landelijk gebied) te beoordelen en de verdere procedure te begeleiden.
- Deel te nemen in diverse projecten waarbij je verantwoordelijk bent voor de RO-advisering en de juridisch-planologische procedure.
- Het aanspreekpunt te zijn voor inwoners, ondernemers, ontwikkelaars en adviesbureau’s.
- Wet- en regelgeving en ontwikkelingen te vertalen naar gemeentelijk beleid. Vanuit je expertise bij te dragen aan de totstandkoming van het Omgevingsplan.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.
Bovendien:
- Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris, schaal 10 minimaal € 3742,- bruto per maand tot maximaal € 5519,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek.
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 638,- tot € 940,- bruto, per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je gebruiken om extra verlof te kopen, laten uitbetalen en inzetten voor het volgen van een opleiding of aflossen van je studieschuld.
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,25 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
Een overtuigende adviseur ruimtelijke ordening bent die vraagstukken weet te doorgronden én begrijpelijk over te brengen. Je formuleert jouw boodschap helder en krachtig, zowel mondeling als schriftelijk. Je denkt in mogelijkheden, bent flexibel en creatief, en beweegt je gemakkelijk in een politiek-bestuurlijke omgeving. Daarbij schakel je soepel tussen uiteenlopende belangen en weet je met jouw resultaatgerichte aanpak duidelijkheid te scheppen waar nodig.
Je neemt initiatief, werkt zelfstandig én samen, en betrekt collega’s actief bij een integrale benadering van ruimtelijke opgaven. Je hebt gevoel voor belangenafwegingen en weet effectief te schakelen met diverse partijen — van inwoners tot ontwikkelaars.
Het is helemaal fijn als je:
- HBO werk- en denkniveau hebt;
- Een achtergrond hebt in ruimtelijke ordening, planologie, omgevingsrecht of een vergelijkbare opleiding;
- Affiniteit hebt met (juridische aspecten van) ruimtelijke vraagstukken;
- Relevante werkervaring hebt in het beleidsveld ruimtelijke ontwikkeling, bijvoorbeeld bij de overheid of bij een (ruimtelijk) adviesbureau, bij een, ontwikkelaar of vanuit een gemeentelijke rol.
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 23 november. Uiterlijk dinsdag 25 november volgt hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag 26 of donderdag 27 november. Houd je hiermee alvast rekening in je agenda?
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Harriët Eggengoor, Teamleider Omgeving, via +31613138667.
Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren.
Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.