Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten

Communicatiemedewerker

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 30-11-2025

Communicatiemedewerker

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 30-11-2025

Communicatiemedewerker

Opleiding: HBO Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast Aantal uur: 36 Max Maximum salaris: 4464
Solliciteren kan tot en met 30-11-2025
Opleiding: HBO Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast Aantal uur: 36 Max Maximum salaris: 4464

Als communicatiemedewerker ondersteun en adviseer je collega’s bij hun communicatie met inwoners en binnen de organisatie.

Ben jij creatief met content en weet je precies hoe je verschillende doelgroepen aanspreekt? Als communicatiemedewerker bij de gemeente Weert is geen dag hetzelfde: je werkt aan uiteenlopende thema’s – van cultuur tot woningbouw – en schakelt moeiteloos tussen social media, website en intranet. Je ondersteunt en adviseert collega’s bij hun communicatie met inwoners en zorgt dat de boodschap helder en doelgericht overkomt. Daarbij werk je accuraat, efficiënt en met oog voor detail.

We doen het samen!

Als communicatiemedewerker maak je deel uit van de Concernstaf, waar je samenwerkt met collega’s die zich inzetten voor de hele organisatie. Je werkt nauw samen met jouw communicatie collega’s en ook de collega’s van team Participatie en team HRM. Je wordt betrokken bij diverse projecten binnen de organisatie. Samen zorgen we ervoor dat communicatie goed verloopt, als een krachtig middel om inwoners, collega’s en partners te verbinden. Binnen ons team staan samenwerking, flexibiliteit en elkaar versterken centraal.

Jij maakt het verschil door:

  • Samen te werken met communicatieadviseurs en collega’s binnen de organisatie aan uiteenlopende projecten, denk bijvoorbeeld aan kermiscommunicatie.
  • Zelfstandig communicatiemiddelen te ontwikkelen en teksten te schrijven voor inwoners én collega’s; van persberichten tot socialmedia-posts.
  • Content te plaatsen en te beheren op onze onlinekanalen (socials, website, intranet) en deze actief te monitoren.
  • Proactief mee te denken over de inzet van communicatie, de regie te houden over de contentplanning en kleine campagnes zelfstandig uit te voeren.
  • Je eigen aandachtsgebied verder te ontwikkelen, bijvoorbeeld op het gebied van sociale media, monitoringen of verdere ontwikkeling van onze huisstijl.
     

Dit bieden wij jou!

Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.

Bovendien:

  • Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
  • Ontvang je een aantrekkelijk salaris, variërend van aanloopschaal 7 minimaal €2805,- bruto per maand tot en met functieschaal 8 maximaal €4464,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek. 
  • Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van €478,- tot €761,- bruto, per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je gebruiken om extra verlof te kopen, laten uitbetalen en inzetten voor het volgen van een opleiding of aflossen van je studieschuld.
  • Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
  • Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
  • Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
  • Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,25 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
  • Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
  • Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

We willen jou graag leren kennen als jij:

Een enthousiaste en energieke collega bent met een proactieve houding. Je denkt in oplossingen, pakt zaken zelfstandig op en werkt accuraat en efficiënt. Je bent een fijne sparringpartner voor communicatiecollega’s en staat open voor frisse ideeën van anderen. In een dynamische werkomgeving houd jij het hoofd koel: je bent flexibel, klantgericht en weet structuur en overzicht te bewaren. Je werkt vakkundig en kernachtig, zet moderne (digitale) communicatiemiddelen effectief in en weet informatie snel te vertalen naar heldere, doeltreffende communicatieproducten.

Het is helemaal fijn als je:

  • Een hbo-opleiding in Communicatie hebt afgerond, bijvoorbeeld aan Fontys in Eindhoven, of vergelijkbare relevante ervaring hebt met communicatiewerkzaamheden.
  • De Nederlandse taal uitstekend beheerst en beschikt over een vlotte pen waarmee je moeiteloos schrijft voor verschillende doelgroepen.
  • Enkele jaren ervaring hebt in een vergelijkbare functie en affiniteit hebt met de effectieve inzet van social media.

Krijg jij het voor elkaar?

Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 30 november. Uiterlijk vrijdag 5 december hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdagmiddag 9 december.  Houd je hiermee alvast rekening in je agenda?

Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Marjolijn Uringa, Strategisch Communicatieadviseur, via m.uringa@weert.nl.

Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren. 

Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.

Deel deze pagina:

Bekijk andere vacatures

Communicatiemedewerker

HBO Tijdelijk met uitzicht op vast 36 Min 2805 Max 4464

Adviseur Ruimtelijke Ontwikkelingen

HBO, WO bachelor Tijdelijk met uitzicht op vast 32 - 36 Min 3742 Max 5519

​Regisseur Wmo

HBO Tijdelijk 36 Min 3171 Max 4998