Ben dé expert die het werving- en selectieproces soepel en effectief laat verlopen zodat vacatures snel, doordacht en passend worden ingevuld.
Wil jij bijdragen aan hoe wij als gemeente talent aantrekken? Als adviseur werving en selectie zorg je voor de uitvoering van een vlot en professioneel proces dat écht werkt. Je speelt een rol in het versterken van ons werkgeversmerk en helpt de gemeente klaar te zijn voor de toekomst door te adviseren over instroom en doorstroom en dit te faciliteren. Enthousiast geworden? Lees snel verder!
We doen het samen!
Je werkt in een betrokken en professioneel HR-team van 13 vaste collega’s, aangevuld met externen en een stagiair, binnen de afdeling Concernstaf. Jouw directe collega’s zijn HR-adviseurs, -administrateurs en -medewerkers. We werken samen aan grote thema’s zoals leiderschap, organisatieontwikkeling en vitaliteit. In deze afwisselende omgeving is volop ruimte voor initiatief en innovatie. Je staat midden in de organisatie en krijgt veel mee van alle ontwikkelingen binnen de gemeente.
Jij maakt het verschil door:
- Regie te voeren op het werving- en selectieproces en leidinggevenden te adviseren over wervingsvraagstukken.
- Vacatureteksten op te stellen voor vaste functies, inhuuropdrachten en stages.
- Procedures waar mogelijk te verbeteren en te beheren, van aanvraag van de leidinggevende tot arbeidsvoorwaardengesprek.
- Te adviseren over arbeidsmarktcommunicatie en strategie.
- Projecten te trekken die te maken hebben aantrekken van (jong)talent, eventueel samen met organisaties in de regio.
- Recruitment marketing toe te passen via Job Slots, LinkedIn Advertising en waar mogelijk actieve benadering van kandidaten.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.
Bovendien:
- Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris in schaal 10 minimaal € 3.602 bruto per maand tot maximaal € 5.313 bruto per maand op basis van 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
- Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek.
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 614,- tot € 906,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
Organisatiesensitief bent en goed aanvoelt wat er speelt binnen een organisatie. Je stemt jouw communicatie hierop af. Je bent stressbestendig en weet prioriteiten te stellen bij een volle agenda. Je bent innovatief, werkt proactief en weet wat er nodig is om leidinggevenden goed te ondersteunen. Daarnaast ben je communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk, en schakel je makkelijk met verschillende mensen. Tot slot kun je goed plannen en organiseren en weet je procedures strak en binnen tijd uit te voeren.
Het is helemaal fijn als je:
- Ervaring hebt als recruiter, HR-adviseur of bij voorkeur als adviseur werving en selectie;
- Ervaring hebt binnen de overheid of semi-overheid;
- Ervaring hebt met job marketing binnen LinkedIn Advertising;
- Affiniteit hebt met generatieve AI en de toepassing ervan in recruitment.
- Interesse in of ervaring hebt met arbeidsmarktstrategieën vertalen naar concrete acties.
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 6 juli. Uiterlijk vrijdag 11 juli hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Martijn Sonnemans, adviseur werving en selectie, +31639398658.
Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren.
Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.