Draag bij aan een veilige en leefbare gemeente onder andere door de doorontwikkeling en implementatie van de Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging
Wil jij meewerken aan een veilige en toekomstbestendige leefomgeving in de gemeente Weert? In deze rol werk je aan actuele thema’s zoals de Omgevingswet, woningbouw en toezicht op huisvesting. Jouw werk heeft direct invloed op inwoners, ondernemers en bestuur. Samen zorgen we voor een sterke fysieke leefomgeving. Enthousiast geworden? Lees snel verder!
We doen het samen!
Je werkt binnen team Jubel van de afdeling VTH met beleidsmedewerkers, toezichthouders en juristen. Het team kenmerkt zich door een open, energieke sfeer, sterke betrokkenheid en onderlinge ondersteuning. We werken intensief samen met onder andere team Vergunningen, team Toezicht en de BOA’s. Team Omgeving speelt een centrale rol bij integrale vraagstukken en biedt volop kansen voor ontwikkeling.
Jij maakt het verschil door:
- Verordeningen en beleidsregels op te stellen over omgevingszorg, bouw en ruimtelijke ordening.
- Beleidsproducten op te leveren zoals het Vergunning, Toezicht en Handhaving (VTH) beleidsplan, uitvoeringsprogramma en jaarverslag.
- Sparringpartner te zijn voor bestuur, collega’s en andere afdelingen.
- Verbinding te maken met andere teams zoals APV/bijzondere wetten en openbaar gebied.
- Toezicht op huisvesting structureel te verankeren binnen het team.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.
Bovendien:
- Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris in schaal 10 minimaal€ 3.602 bruto per maand tot maximaal€ 5.313 bruto per maand op basis van 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
- Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek.
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 613,- tot € 905,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
Bestuurlijke sensitiviteit hebt en goed aanvoelt wat er speelt binnen het politieke-bestuurlijke krachtenveld. Je hebt een scherp analytisch vermogen en weet complexe vraagstukken te doorgronden en te vertalen naar helder en uitvoerbaar beleid. Je werkt verbindend en schakelt gemakkelijk tussen verschillende teams en beleidsvelden. Daarnaast weet je jouw boodschap duidelijk en overtuigend over te brengen, zowel mondeling als schriftelijk. Tot slot toon je initiatief: je pakt eigenaarschap, durft verantwoordelijkheid te nemen en geeft richting aan je werk.
Het is helemaal fijn als je:
- HBO werk- en denkniveau hebt;
- Bij voorkeur een opleiding hebt afgerond in Bestuurskunde, Rechten, omgevingsrecht of vergelijkbaar;
- Ervaring hebt met ambtelijke en bestuurlijke advisering;
- Beleidsontwikkeling en het schrijven van beleidsnotities beheerst;
- Kennis hebt van de Omgevingswet en affiniteit met toezicht en handhaving.
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 6 juli. Uiterlijk dinsdag 8 juli hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag 9 juli. Houd je hier alvast rekening mee in je agenda?
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Kristel Scheffers, teamleider, via +31655346432.