Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten

Business controller sociaal domein

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 20-05-2025

Business controller sociaal domein

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 20-05-2025

Business controller sociaal domein

Opleiding: HBO, WO bachelor, WO master Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast Aantal uur: 28 - 32, 32 - 36, 36 Max Maximum salaris: 6072
Solliciteren kan tot en met 20-05-2025
Opleiding: HBO, WO bachelor, WO master Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast Aantal uur: 28 - 32, 32 - 36, 36 Max Maximum salaris: 6072

Krijg het voor elkaar als business controller sociaal domein! Zorg dat het sociaal domein financieel én maatschappelijk in control is.

Wil jij impact maken in het sociaal domein met scherpe analyses en inzichten? Als business controller bij de gemeente Weert vertaal jij cijfers naar beleid en help je sturen op maatschappelijke effecten. Zo werk jij mee aan een toekomstbestendige en effectieve ondersteuning van onze inwoners. Enthousiast geworden? Lees snel verder!

We doen het samen!

Het team Zorg & Participatie maakt beleid voor het sociaal domein: van jeugdhulp tot participatie en gezondheid. We werken slim en wendbaar, met oog voor wat mensen zelf kunnen. Je komt terecht in een betrokken team van ongeveer 60 collega’s, binnen de afdeling Onderwijs, Cultuur, Sport en Welzijn (OCSW) waarin je samenwerkt met beleidsadviseurs van de afdeling OCSW, collega’s van de afdeling Werk, Inkomen en Zorg en van het Data Impact Team. Samen bouwen we aan ontwikkeling, innovatie en samenwerking, ook over afdelingsgrenzen heen.

Jij maakt het verschil door:

  • Jouw analytisch en conceptueel vermogen in combinatie met cijfermatig inzicht in te zetten om scherpe analyses en prognoses te maken.
  • Data gedreven beleidsontwikkeling in het sociaal domein stevig te positioneren en beleidsadviseurs te ondersteunen bij de vertaling van beleid naar (meetbare) doelen, resultaten en maatschappelijke effecten.  
  • Management en bestuur te adviseren met heldere rapportages en prognoses.
  • Budgethouders en beleidsadviseurs te ondersteunen bij risicomanagement en de planning en control cyclus.
  • Dashboards, KPI’s en rapportages te ontwikkelen en te verbeteren.

Dit bieden wij jou!

Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.

Bovendien:

  • Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
  • Ontvang je een aantrekkelijk salaris in schaal 11 minimaal € 4.264 bruto per maand tot maximaal € 6.072 bruto per maand op basis van 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek. 
  • Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 727 tot € 1.035 bruto, per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding.
  • Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
  • Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
  • Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
  • Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
  • Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
  • Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

We willen jou graag leren kennen als jij:

Een scherpe analyticus bent die complexe informatie eenvoudig maakt. Je bent ambitieus, overtuigend en hebt lef. Met jouw cijfermatig en financieel inzicht en conceptueel denkvermogen maak jij duidelijke analyses. Je weet goed te schakelen tussen de verschillende stakeholders. Daarbij leg je makkelijk verbindingen en hou je het overzicht. Je bent communicatief sterk en beweegt je soepel in een politiek-bestuurlijke context.

Het is helemaal fijn als je:

  • Een opleiding hebt afgerond in bedrijfseconomie, accountancy, business control of vergelijkbaar.
  • Ervaring hebt als business controller, waarbij je verbinding hebt gelegd tussen data, inhoud en financiën.
  • Bewezen hebt dat je beleid meetbaar kunt maken en op resultaten kunt sturen.
  • Kennis hebt van statistiek en databronnen kunt inzetten voor inzichten.
  • Affiniteit hebt met de gemeentelijke context. Ervaring is een pluspunt, geen vereiste.

Krijg jij het voor elkaar?

Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met dinsdag 20 mei. Uiterlijk donderdag 22 mei hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op vrijdag 23 mei. Houd je hier alvast rekening mee in je agenda? 

Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Esther Giesberts, teamleider Zorg en Participatie, +31610078511.

 Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.

Deel deze pagina:

Bekijk andere vacatures

Accountmanager agrarisch

HBO Tijdelijk met uitzicht op vast 32 - 36, 36 uur Min 3602 Max 5313

Stagiair communicatie

HBO Tijdelijk 24 - 28, 28 - 32 uur Min 450 Max 450

Evenementencoördinator

HBO, WO bachelor, WO master Tijdelijk met uitzicht op vast 36 uur Min 4264 Max 6072