Zorg ervoor dat Weert sterk samenwerkt met de regio, provincie, Rijk en de landen om ons heen en breng complexe vraagstukken verder.
Weert groeit de komende jaren met 20% naar 60.000 inwoners. Als concernstrateeg zorg jij ervoor dat Weert de regie houdt over deze ontwikkeling en groeit met behoud van eigenheid! Jij hebt een leidende rol bij de lange termijn strategie van Weert, de regio en de organisatie en helpt om Weert sterk te laten samenwerken met regio, Rijk en de landen om ons heen. Enthousiast geworden? Lees snel verder!
We doen het samen!
Met collega Bas maak je als concernstrategen deel uit van de afdeling Concernstaf, samen met teams als Communicatie, HR, Juridische Zaken en Kabinet. Je werkt nauw samen met het college van B&W, de directie, strategen van andere afdelingen, en externe partners zoals de provincie, het Rijk, Euregio en Brainport.
Hier krijg jij de kans om te werken aan de lange termijnstrategie en invloed uit te oefenen op grote beleidskeuzes. Verbindingen leggen in- én extern, zijn hiervoor cruciaal. Daarom hoor je midden in de organisatie te staan, tussen de mensen en ben je vanzelfsprekend goed bereikbaar en benaderbaar voor collega’s, bestuurders en externe partners.
Jij maakt het verschil door:
- Directie en bestuur te adviseren over complexe strategische vraagstukken en het strategisch werken binnen de organisatie.
- De regie te voeren op regionale samenwerking (o.a. Midden-Limburg, Metropoolregio Eindhoven, Vlaanderen, Euregio)
- De public affairs-aanpak te coördineren en belangenbehartiging te verzorgen bij provincie, Rijk en EU.
- De lange termijnstrategie van Weert, de regio en de organisatie op te stellen en te bewaken.
- Visies te vertalen naar de praktijk en actief verbindingen te leggen met collega’s en externe partners
- Een coachende rol aan te nemen waarbij je beleidsmedewerkers en adviseurs stimuleert verbindingen te leggen met partijen buiten de organisatie.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.
Bovendien:
- Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris in functieschaal 13 minimaal € 5.631 bruto per maand tot en met maximaal € 7.417 bruto per maand op basis van 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek.
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 960 tot € 1.263 bruto, per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding.
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Zijn we in meerdere opzichten bereid te investeren in je verdere ontwikkeling.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
Strategisch inzicht hebt op zaken en een heldere visie ontwikkelt. Je bent in staat complexe vraagstukken te doorgronden en deze te vertalen naar een concrete aanpak. Je hebt netwerkvaardigheid en lobbykracht, en weet hoe je in bestuurlijke netwerken invloed uitoefent. Daarnaast ben je politiek-bestuurlijk sensitief, heb je sterke analytische en communicatieve vaardigheden en beschik je over verbindend vermogen en overtuigingskracht. Je bent inspirerend, weet aan te jagen en je maakt steeds de vertaling naar de wat de stad en de organisatie nodig heeft.
Het is helemaal fijn als je:
- WO werk- en denkniveau hebt.
- Ruime ervaring hebt in een strategisch adviserende rol in een politiek-bestuurlijke omgeving.
- Een voor Weert relevant netwerk hebt en goed in staat bent dit verder uit te breiden en onderhouden;
- Een goed ontwikkelde antenne hebt om in een complex krachtenveld kansen te verzilveren voor ons gemeentebestuur.
- Samenwerken in de haarvaten hebt zitten; zowel binnen de organisatie als buiten de organisatie.
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 18 mei. Uiterlijk vrijdag 23 mei hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Bas Hessing, Concernstrateeg, +31614747771.
Casus uit de praktijk
Burgemeester Vlecken stapt je kamer binnen en vraagt om na te denken over de samenwerking met Vlaamse overheden om een aantal grensbelemmeringen te agenderen bij het Rijk. Een mooie opgave voor onze verbindende grensgemeente met Brabant, Vlaanderen en Limburg. De vraag klinkt goed, maar jij brengt eerst het complete speelveld in kaart. Welke organisaties in ons buurland zijn voor ons relevant? Hoe pakken we de beoogde samenwerking aan? Wie kan ons daarbij helpen? Tijdens het sollicitatiegesprek horen en zien wij graag wat jouw advies is.
Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren.
Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.