We doen het samen!

Wij, het team Participatie, zetten onszelf in voor mensen die moeten inburgeren en voor mensen die nog geen zicht hebben op een betaalde baan. We zijn onderdeel van de afdeling Werk, Inkomen en Zorg. Deze afdeling bestaat naast het team Participatie uit de teams WIZ Ondersteuning, Wmo & Vraagwijzer en Schulddienstverlening, Leerplicht/RMC, Handhaving en administratie. Samen met meer dan 100 collega’s werk je in een dynamische afdeling, waarbij persoonlijke groei en samenwerking over de grenzen heen gestimuleerd wordt.
Wij zoeken twee ​Medewerkers Uitkeringsadministratie, 1x 34 uur en 1x 36 uur, om ons team compleet te maken.

Jij maakt het verschil door:

Als ervaren medewerker Uitkeringsadministratie ben je verantwoordelijk voor de administratieve verwerking en betaling van uitkeringen voortvloeiend uit aanvragen ingevolge de Participatiewet, bijzondere bijstand, minimabeleid en overige aan de afdeling opgedragen financiële uitvoeringstaken. Concrete taken die daarbij horen zijn het:

  • Verwerken van gegevens in de uitkeringsadministratie; 
  • Verzorgen van de periodieke betaalruns via het geautomatiseerd systeem;
  • Beantwoorden van vragen van cliënten (aan of namens de consulent backoffice en/of regisseur); 
  • Verstrekken van inlichtingen aan cliënten over de samenstelling van de uitkering;
  • Verwerken van wijziging- en inkomstenformulieren van cliënten en het verrekenen van inkomsten met uitkeringen, nadeelberekeningen (bruteringen);
  • Maken van herberekeningen en beoordelen belastingaanslagen;
  • Verwerken van verzoeken voor beslaglegging op uitkeringen;
  • Verwerken van signalen vanuit het Inlichtingenbureau.

Dit bieden wij jou:

Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.

Bovendien:

  • Bieden we jou een tijdelijk contract aan van een jaar, met mogelijkheid tot verlenging en uitzicht op een vast dienstverband.
  • Ontvang je een aantrekkelijk salaris, variërend van aanloopschaal 6 [minimaal €2.404,- bruto per maand] tot en met functieschaal 7 [maximaal €3.784,- bruto per maand] op basis van 36 uur per week. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Krijg je 144 verlofuren + 50,4 bovenwettelijke vakantie uren [op fulltime basis]. 
  • Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van €5.048,- tot €7.742,- bruto, per jaar. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding.
  • Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
  • Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
  • Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
  • Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling, jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Loyalis.

We willen jou graag leren kennen als jij:

  • Een door opleiding en/of werkervaring (bv. op een uitkerings- of salarisadministratie) verkregen Mbo-niveau (niveau 4) op financieel-administratief gebied;
  • Kennis van de relevante wet- en regelgeving binnen de Participatiewet, andere sociale wetgeving en belastingwetgeving;
  • Kennis van de geautomatiseerde gegevensverwerking en applicaties en hebt tevens inzicht in financiële systemen. 

Krijg jij het voor elkaar?

Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageer door het formulier in te vullen op BanenpleinLimburg. Een assessment en een Profile Dynamics analyse kunnen deel uitmaken van de selectieprocedure.

Wil je meer informatie over deze vacature? Neem contact op met Ümügül Tasim via u.tasim@weert.nl of 06-27169257.

Solliciteren