Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten

Concerncontroller

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 26-10-2025

Concerncontroller

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 26-10-2025

Concerncontroller

Opleiding: WO master, WO doctor Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast Aantal uur: 36 Max Maximum salaris: 7705
Solliciteren kan tot en met 26-10-2025
Opleiding: WO master, WO doctor Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast Aantal uur: 36 Max Maximum salaris: 7705

Bewaak interne beheersing, ondersteun directie en bestuur bij het realiseren van maatschappelijke opgaven en draag bij aan een lerende organisatie.

Weert groeit en wil in 2030 uitgroeien naar een sterke centrumgemeente met zo’n 60.000 inwoners. Onze visie ‘Verwonder je in de groene thuishaven Weert’ zet in op economische kracht, een fijne woonomgeving en een uniek groen karakter. Als Concerncontroller help jij ons koersvast te blijven in deze ontwikkeling. Jij bewaakt de maatschappelijke en financiële gezondheid, ondersteunt bij scherpe keuzes en zorgt dat we verantwoord blijven investeren in wonen, werken, voorzieningen en bereikbaarheid. Zo draag jij bij aan een toekomstbestendig en groeiend Weert. Enthousiast geworden? Lees snel verder!

We doen het samen!

Je werkt binnen het team Directie, dat de schakel vormt tussen bestuur en organisatie. Samen met de ambtelijke organisatie, de directie en het bestuur zorg je dat de juiste kaders en adviezen er liggen. Het team kenmerkt zich door samenwerking, bestuurlijke sensitiviteit en strategisch denken. Jij bent de onafhankelijke, inhoudelijke sparringpartner die ons helpt grip te houden in een complexe bestuurlijke omgeving, dicht op de bestuurlijke en ambtelijke top van de organisatie. Je opereert zelfstandig en legt rechtstreeks verantwoording af aan de gemeentesecretaris.

Jij maakt het verschil door: 

  • Gevraagd en ongevraagd te adviseren en sparringspartner te zijn van directie en bestuur over financiële positie, beleidsrealisatie, strategische doelen en maatschappelijke impact.
  • Verantwoordelijkheid te dragen voor risicomanagement, rechtmatigheid en interne controle, en zo bij te dragen aan een toekomstbestendige, financieel gezonde organisatie.
  • Vanuit een brede, bedrijfskundige blik te kijken naar de doelmatigheid, haalbaarheid en maatschappelijke impact van investeringen, projecten en strategische plannen zoals de Regio Deal Midden-Limburg en het Nationaal Programma Vitale Regio’s.
  • Bestuur en directie te adviseren op basis van (jaarrekening)controles, en de samenwerking met accountant en auditcommissie te coördineren.
  • Integraal management, concernbreed denken en veranderkracht te stimuleren binnen de organisatie, in lijn met de ambities uit onze strategische visie 2030.

Dit bieden wij jou!

Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.

Bovendien:

  • Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
  • Ontvang je een aantrekkelijk salaris in functieschaal 13 minimaal € 5.850 bruto per maand tot maximaal € 7.705 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek. 
  • Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 997 tot € 1314 bruto, per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je gebruiken om extra verlof te kopen, laten uitbetalen en inzetten voor het volgen van een opleiding of aflossen van je studieschuld.
  • Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
  • Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
  • Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
  • Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
  • Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
  • Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

We willen jou graag leren kennen als jij:

Strategisch denkt én financiële en procesmatige expertise meebrengt. Jij weet hoe je de organisatie scherp houdt en hoe je grondposities en risicovolle projecten kunt beoordelen. Daarbij kijk je niet alleen naar de regels, maar ook naar hoe je die kan inzetten om maatschappelijke doelen te bereiken. Je verbindt de strategische doelen van de gemeente met interne processen en ontwikkelingen. Je durft de scherpte op te zoeken, dingen bespreekbaar te maken en onafhankelijk advies te geven: ook als dat schuurt. Je combineert stevigheid met bestuurlijke sensitiviteit en weet wanneer het middel geen doel mag worden. In integriteit en zorgvuldigheid ben je een voorbeeld voor de organisatie.

Het is helemaal fijn als je:

  • WO werk- en denkniveau hebt;
  • Ervaring hebt met zowel concerncontrol als projectcontrol, waarbij je de financiële én proceskant goed overziet;
  • Strategische (financiële) expertise hebt en ervaring met risicomanagement, IC en audits;
  • Kunt optreden als stevige sparringspartner voor directie en bestuur, met oog voor de praktijk;
  • Ervaring hebt binnen (semi)publieke organisaties en gewend bent om onafhankelijk te adviseren.

Krijg jij het voor elkaar?

Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 26 oktober. Uiterlijk woensdag 29 oktober hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op donderdag 30 oktober en woensdag 5 november. Houd je hier alvast rekening mee in je agenda? 

 Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Anne-Marie Vrijenhoek, gemeentesecretaris, 0495-575510

Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren. 

Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.

Deel deze pagina:

Bekijk andere vacatures

Coördinator Planning & Control (P&C)

HBO, WO bachelor, WO master Tijdelijk met uitzicht op vast 32 - 36, 36 uur Min 5268 Max 7128

Concerncontroller

WO master, WO doctor Tijdelijk met uitzicht op vast 36 uur Min 5850 Max 7705

Vergunningverlener APV/Bijzondere wetten

MBO niveau 4, HBO Tijdelijk met uitzicht op vast 36 uur Min 3171 Max 4464