Dagelijks werk je aan initiatieven die Weert een levendige stad maken. Je behandelt aanvragen en zorgt dat alles soepel en volgens de regels verloopt.
Zorg jij dat evenementen in Weert vlekkeloos verlopen en dat horeca-initiatieven soepel van de grond komen? Als vergunningverlener speel jij een verbindende rol in een bruisende, gastvrije stad waar veel gebeurt. Jouw werk maakt het verschil voor inwoners, ondernemers en bezoekers. Enthousiast geworden? Lees snel verder!
We doen het samen!
Wij zijn het cluster APV/Bijzondere wetten, onderdeel van het team Openbare Orde en Veiligheid. Wij zijn een hecht en betrokken cluster dat altijd voor elkaar klaarstaat. We begeleiden initiatieven die bijdragen aan een levendige stad. We werken samen met ondernemers en initiatiefnemers om kansen mogelijk te maken.
Jij maakt het verschil door:
- Het behandelen van APV/bijzondere wetten gerelateerde aanvragen bijvoorbeeld met betrekking tot evenementen en horeca;
- Het coördineren en zelfstandig begeleiden van het volledige proces van vergunningverlening: van aanvraag tot besluit;
- Het voeren van regie op deze aanvragen door onder andere advies op te vragen bij interne adviseurs en ketenpartners over complexe initiatieven;
- Het zijn van contactpersoon voor initiatiefnemers en het geven van integraal advies over aanvragen of initiatieven;
- Het opstellen van beschikkingen, adviezen, vergunningen en beoordelingen, inclusief de politiek-bestuurlijke afstemming en schriftelijke correspondentie;
- Het helpen van collega’s bij piekmomenten en bijdragen aan een goede teamdynamiek.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.
Bovendien:
- Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris in schaal 8 minimaal € 3.171 bruto per maand tot maximaal € 4.464 bruto per maand op basis van 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek.
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 540,40 tot € 761,07 bruto, per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je gebruiken om extra verlof te kopen, laten uitbetalen en inzetten voor het volgen van een opleiding of aflossen van je studieschuld.
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van € 210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van € 3,25 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à € 0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
Denkt vanuit inwoners, ondernemers en initiatiefnemers. Jij denkt in mogelijkheden, schakelt gemakkelijk en bent flexibel. Je werkt nauwkeurig en onderzoekend. Tegelijkertijd ben je doortastend en weet je goed om te gaan met moeilijke situaties of conflicten, waarbij je oog hebt voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.
Het is helemaal fijn als je:
- MBO-4/HBO werk- en denkniveau hebt;
- Bij voorkeur enkele jaren ervaring hebt in een soortgelijke functie.
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 19 oktober. Uiterlijk vrijdag 24 oktober hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 28 oktober. Houd je hier alvast rekening mee in je agenda?
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Kristel Scheffers, teamleider, via +31655346432.
Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren.
Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.