Geef met visie en daadkracht uitvoering aan uitdagende gebiedsontwikkelingsprojecten.
Ben jij de projectmanager met visie die Weert nodig heeft om 6.000 woningen in 10 jaar te realiseren? Bij de Gemeente Weert zoeken we een gedreven projectmanager. Of het nu gaat om grote woningbouwprojecten, natuurontwikkeling, of het herinrichten van het Kasteelpark, jij speelt een belangrijke rol in de ontwikkeling van onze stad. Met een projectbudget van € 5 tot € 15 miljoen zorg jij voor een goed woon-, werk- en leefklimaat voor iedereen en maak je onze ambities waar. Word je hier enthousiast van? Lees dan snel verder!
We doen het samen!
Je komt terecht in het Projectbureau van de Gemeente Weert, dat direct onder de directie valt. Je werkt samen met een hecht en enthousiast team van zeven vaste projectmanagers, drie projectondersteuners en interim projectmanagers. Ook heb je regelmatig contact met collega’s waaronder de stedenbouwkundige, beleidsadviseur Wonen en de senior planeconoom. Binnen ons team kun je rekenen op gedreven collega's die samenwerken in een open en ondersteunende sfeer. We kijken goed welk project past bij welke project manager zodat je optimaal kunt presteren.
De pragmatische aanpak en zichtbare impact kenmerken ons bij uiteenlopende projecten: van de herinrichting van sportparken tot de realisatie van integrale kindcentra. Bij ons zie je direct het resultaat van je werk en maak je een tastbaar verschil in de leefomgeving van onze inwoners!
Jij maakt het verschil door:
- projectopdrachten op te stellen en interne en externe partijen samen te brengen om projecten mogelijk te maken.
- burgerparticipatie te coördineren en informatie- en participatieavonden te organiseren.
- het bestuur en het college te adviseren, het budget te bewaken, planningen op te stellen en overzicht te behouden.
- projectteams functioneel aan te sturen en verantwoording af te leggen aan de ambtelijk opdrachtgever, coördinerend wethouder of het college.
- Projecten en gebiedsontwikkelingen te managen van 50 tot 300 woningen zowel binnen- als buitenstedelijk. Daarmee bouw je in de volle breedte aan onze gemeenschap en realiseer je complete woonwijken met scholen en maatschappelijke voorzieningen.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.
Bovendien:
- Bieden we je een vast contract;
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris in functieschaal 12 minimaal € 5.172,- tot maximum van € 6.999 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.
- Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek.
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 881 tot € 1.193 bruto, per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je gebruiken om extra verlof te kopen, laten uitbetalen en inzetten voor het volgen van een opleiding of aflossen van je studieschuld.
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
Een sterk omgevingsbewustzijn en bestuurlijke sensitiviteit hebt. Je begrijpt dat politieke belangen soms een rechtlijnig pad onmogelijk maken en weet deze belangen goed af te wegen zonder de context te verliezen. Jouw flexibiliteit stelt je in staat om zowel op de details als op het grotere plaatje te focussen. Je bent zakelijk op de inhoud en verbindend op de relatie: je combineert inhoudelijke scherpte met het vermogen om goede werkrelaties op te bouwen en te onderhouden. Je motiveert je team, delegeert taken effectief en benut de expertise van anderen. Je beschikt over goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden en kunt overtuigende presentaties geven aan het College en de Raad.
Het is helemaal fijn als je:
- beschikt over hbo/wo werk- en denkniveau.
- relevante werkervaring hebt bij een gemeente, provincie, grote projectontwikkelaar of vergelijkbare (commerciële) organisatie, bij voorkeur als projectleider of projectmanager.
- ervaring hebt in de harde sector (vastgoed, bouw, openbare ruimte, fysieke leefomgeving).
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot zondag 10 augustus. Uiterlijk vrijdag 15 augustus hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Harrie van den Berg, concerndirecteur, +31612663084.
Let op: de vacature staat vanwege de vakantieperiode langer open dan gebruikelijk. Het kan daarom iets langer duren voordat je een reactie krijgt.
Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren.
Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.