Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten

Teamleider Informatie

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 17-08-2025

Teamleider Informatie

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 17-08-2025

Teamleider Informatie

Opleiding: WO bachelor, WO master Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast Aantal uur: 32 - 36, 36 Max Maximum salaris: 6999
Solliciteren kan tot en met 17-08-2025
Opleiding: WO bachelor, WO master Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast Aantal uur: 32 - 36, 36 Max Maximum salaris: 6999

Zet het team Informatie écht op de kaart en zorg voor een toekomstgerichte, betrouwbare en efficiënte informatievoorziening binnen de organisatie.

Ben jij de mensgerichte en resultaatgedreven leider met visie op informatievoorziening? Dan kun jij het verschil maken in een team dat volop in ontwikkeling is. Jij zorgt ervoor dat medewerkers optimaal kunnen functioneren in een digitale werkomgeving die aansluit op de ambities van onze organisatie. Word je hier enthousiast van? Lees dan snel verder!

We doen het samen!

Je komt terecht in het team Informatie, dat valt onder de afdeling Dienstverlening en Informatie. Dit team bestaat uit diverse collega´s, waaronder functioneel beheerders, informatieadviseurs, BI-specialisten en medewerkers informatiebeheer. Samen zijn zij verantwoordelijk voor het beheer, de ontwikkeling en de advisering rondom data(-inzichten), informatiemanagement, informatiebeheer en digitalisering.

Het team levert daarnaast een belangrijke bijdrage aan het programma Dienstverlening en Digitale transformatie. De afgelopen jaren is er hard gewerkt aan een stevige, professionele basis. Nu is het tijd voor de volgende stap: het team verder ontwikkelen en het stimuleren van de integrale aanpak van vraagstukken met een hoog informatiemanagementgehalte binnen de organisatie. Jij speelt een verbindende rol in de ontwikkeling van integraal werken binnen het team.

Jij maakt het verschil door:

  • De dagelijkse leiding te nemen door het team te motiveren en te sturen op resultaat, waarbij je heldere structuren neerzet en werkt volgens vaste processen en kaders.
  • Teamleden te ondersteunen in hun ontwikkeling door coaching en opleiding, passend binnen de visie op informatiebeleid.
  • Het vertalen van wetgeving en strategische kaders naar beleid, richtlijnen en projecten.
  • Processen te optimaliseren door strategische en tactische verbetervoorstellen te doen om efficiëntie en kwaliteit van de informatievoorziening te verhogen.
  • Jaarplannen te ontwikkelen en implementeren gericht op standaardisatie, terwijl je ruimte creëert voor klantgericht maatwerk waar nodig.

Dit bieden wij jou!

Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.

Bovendien:

  • Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
  • Ontvang je een aantrekkelijk salaris in schaal 12 (indicatief) minimaal € 5.172 bruto per maand tot maximaal € 6.999 bruto per maand op basis van 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek. 
  • Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 882 tot € 1.193 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je gebruiken om extra verlof te kopen, laten uitbetalen en inzetten voor het volgen van een opleiding of aflossen van je studieschuld.
  • Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
  • Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
  • Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
  • Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
  • Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
  • Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

We willen jou graag leren kennen als jij:

Werkt vanuit de missie en visie van de organisatie en stuurt op resultaat vanuit een warme zakelijkheid. Je faciliteert de ontwikkeling van medewerkers en geeft hen autonomie binnen de gestelde kaders. Daarnaast heb je een scherp oog voor procesbewaking en verbetering, zowel binnen als buiten jouw team. Je weet hoe je werkprocessen kunt optimaliseren en draagt bij aan innovatie en duurzaamheid. Dankzij jouw omgevingsbewustzijn en verbindend leiderschap weet je medewerkers en stakeholders te enthousiasmeren en mee te nemen in veranderingen. 

Het is helemaal fijn als je:

  • WO werk- en denkniveau hebt, bij voorkeur met een opleiding in informatiemanagement;
  • Aantoonbare ervaring hebt met integraal informatiemanagement;
  • Ervaring hebt in leidinggeven, bij voorkeur bij een gemeente;
  • Kennis hebt van zaakgericht, procesgericht en projectmatig werken;
  • Kennis van overheidsbrede informatie-architectuur en de laatste ontwikkelingen is een pré.

Krijg jij het voor elkaar?

Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 17 augustus. Uiterlijk vrijdag 22 augustus hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandag 25 en dinsdag 26 augustus. Houd je hier alvast rekening mee in je agenda? 

Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Ron Meerts, afdelingshoofd Dienstverlening en Informatie, +31615027619.

Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren. 

Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.

Deel deze pagina:

Bekijk andere vacatures

Projectleider openbare ruimte - Energietransitie

HBO Tijdelijk met uitzicht op vast 32 - 36, 36 uur Min 3674 Max 5419

Teamleider Informatie

WO bachelor, WO master Tijdelijk met uitzicht op vast 32 - 36, 36 uur Min 5172 Max 6999

Teamleider Openbare Orde en Veiligheid

HBO, WO bachelor, WO master Tijdelijk met uitzicht op vast 32 - 36, 36 uur Min 5172 Max 6999