Werk samen met je team aan de versnelling van woningbouw, ruimtelijke initiatieven en zorg voor vergunningverlening, toezicht en juridische borging.
Wil jij bouwen aan een nieuw team dat dé verbindende factor is in de uitvoering van onze ruimtelijke ambities? Als Teamleider Omgeving geef jij richting aan professionals die dagelijks het verschil maken voor de leefomgeving van Weert. Jij zorgt voor verbinding en resultaat, juist daar waar opgaven en belangen samenkomen. Samen maken we ruimte voor groei. Enthousiast geworden? Lees snel verder!
We doen het samen!
Je geeft leiding aan een nieuw samengesteld team van 24 collega´s. Dit team bestaat uit onder andere adviseurs Ruimtelijke Ontwikkeling, toezichthouders, juristen, casemanagers en administratieve ondersteuning. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor de begeleiding van ruimtelijke initiatieven en de planologische procedures, vergunningverlening, toezicht en juridische borging van ruimtelijke plannen. Daarmee draagt het team bij aan de verstedelijkingsopgave van de gemeente Weert. De organisatie is in ontwikkeling en je wordt gevraagd om echt te bouwen aan iets nieuws.
Jij maakt het verschil door:
- Leiding te geven aan een team met een diversiteit aan specialisten.
- Verantwoordelijkheid te dragen voor resultaatgericht werken binnen bouw, en ruimtelijke ontwikkeling.
- Te werken aan ontwikkelopdrachten zoals teamontwikkeling, externe gerichtheid, procesinrichting en samenwerking met de andere teams in het ruimtelijke domein.
- Professionals te coachen op inhoud, houding en samenwerking.
- De verbinding te leggen met beleid, uitvoering en externe belanghebbenden.
Dit bieden wij jou!
Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.
Bovendien:
- Bieden we je een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met de intentie van een vaste baan;
- Ontvang je een aantrekkelijk salaris in schaal 12(indicatief) minimaal € 5,172 bruto per maand tot maximaal € 6,999 bruto per maand op basis van 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
- Krijg je 144 verlofuren + 57,6 bovenwettelijke vakantie uren op basis van een 36-urige werkweek.
- Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 882 tot € 1,193 bruto, per maand op basis van een 36-urige werkweek. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding.
- Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
- Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
- Kun je gebruik maken van onze uitgebreide HR Toolbox met verschillende coaching- en ontwikkelingsmogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, op het gebied van mentale en fysieke gezondheid, loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
- Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
- Bieden wij een gunstige regeling voor de vergoeding van de reiskosten woon-werk verkeer; een kilometervergoeding à €0,23 netto per kilometer ongeacht vervoer, óf een vergoeding voor openbaar vervoer, bestaande uit een vergoeding voor een dagkaart (op basis van 2e klas).
- Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling en een jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
We willen jou graag leren kennen als jij:
Een ervaren, coachende leider bent die mensen in beweging krijgt. Met oog voor talent en aandacht voor de mens weet je zelfs bij weerstand het beste in anderen naar boven te halen. Je bouwt actief aan samenwerking binnen én buiten het team en legt daarbij moeiteloos verbindingen tussen verschillende partijen en belangen. Je denkt strategisch, werkt doelgericht en houdt het grotere geheel scherp in beeld. Met een open, verbindende stijl van communiceren neem je mensen mee in complexe opgaven. Je beweegt soepel in een politiek-bestuurlijke omgeving, waarbij je steeds werkt aan verbetering en vernieuwing van processen en samenwerking.
Wij zoeken iemand die beschikt over:
- HBO/WO werk- en denkniveau;
- Leidinggevende ervaring in een complexe organisatie;
- Kennis van ruimtelijke ordening, de Omgevingswet en bestuurlijke processen;
- Ervaring met ruimtelijke ontwikkeling en vergunningverlening;
- Relevante ervaring met procesinrichting, taakverdeling en teamontwikkeling.
Krijg jij het voor elkaar?
Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 24 augustus. Uiterlijk woensdag 27 augustus hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De eerste gespreksronde vindt plaats op donderdag 28 augustus en de tweede ronde op dinsdag 2 september. Houd je hier alvast rekening mee in je agenda?
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Selma van Mensvoort, afdelingshoofd Ruimte, Economie en Vastgoed, +31611388694.
Na invulling van de functie worden jouw gegevens 4 weken bewaard en daarna geanonimiseerd. Wil je graag dat jouw gegevens langer zichtbaar zijn? Na het sollicitatieproces kun je aangeven dat je akkoord gaat om jouw gegevens 1 jaar te bewaren.
Een assessment, Profile Dynamics-analyse en/of online onderzoek (zoals via sociale media) kunnen mogelijk onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.